Temnenje stekel

ZAKAJ TEMNENJE STEKEL?

Prepričani smo, da tudi vi poznate z občutek vsiljevanja tujih pogledov v vaše vozilo, prav gotovo se vam je že zgodilo, da ste pustili dragocenosti pomotoma ležati v vašem avtomobilu in prav gotovo ste v vročih poletnih mesecih, kljub najnovejši klimatski napravi, preživljali ne prav prijetne trenutke v vaši razgreti pločevini.

 

KAKŠNE SO PREDNOSTI TEMNENJA STEKEL?

Razlogi za temnitev stekel so predvsem v optimizaciji voznih pogojev, udobju ter varnosti. Naštejemo lahko nekaj temeljnih razlogov za dodatno zatemnitev avtostekel.

 

99% UV ZAŠČITA

Termično folijo z vgrajeno UV zaščito lepimo na notranja stekla vozil. Notranje pregrevanje vozila se zmanjša do 60%, prepreči se neprijetno bleščanje in odstrani škodljivo UV žarčenje do 99%. V nasprotju pa običajna in tovarniško tonirana stekla ne vsebujejo UV filtra s tem pa UVA žarki prodirajo tudi skozi steklo.

 

PREPREČUJE ZASLEPLJENOST, ZMANJŠANA UTRUJENOST MED VOŽNJO

Močna sončna svetloba in intenzivno bleščanje vplivata na utrujenost voznika. Folija preprečuje nenadno zaslepljenost zaradi močnega sonca in bleščanja. Temnenje stekel omogoča udobnejše in varnejše vozne pogoje.

 

DELUJE KOT TOPLOTNI IZOLATOR, UČINKOVITEJŠA IZRABA KLIMATSKE NAPRAVE, PREGOREVANJE NOTRANJOSTI AVTOMOBILA

Folija omogoča toplotno zaščito in prepreči pregrevanje notranjosti vozila do 60%. Kot toplotni izolator folija pripomore k optimalnejši izrabi klimatske naprave s tem se zmanjšajo stroški klimatizacije (stroški goriva).

Zaradi preprečitve vdora sončnih žarkov preprečimo preperelost in obarvanje plastične in oblazinjene opreme avtomobila. Količina zaustavljenih sončnih žarkov in s tem senčenja je odvisna od prepustnosti posamezne folije. Protisončne folije odbijejo tudi do 99% sončnih žarkov, pri tem pa ne vplivajo na vidljivost.

 

POVEČANA VARNOST IN MANJ VLOMOV

Namestitev folije omogoči stekleni površini dodatno trdnost. Pri morebitnem vlomu v vozilo je razbitje stekla močno oteženo. Koščki stekla ostanejo na sami foliji in se ne razletijo po notranjosti vozila.  Zatemnjena stekla so zaradi uporabljenih materialov bolj odporna na udarce in praske. V primeru nesreče, je verjetnost zdrobitve stekel in poškodb zaradi delcev stekla, veliko manjša. Hkrati so stekla med vožnjo veliko bolj odporne na mehanske poškodbe (praske, kamenčki).

 

ZASEBNOST

Udobno, brezskrbno in intimno vožnjo omogočajo folije saj preprečujejo direkten vpogled mimoidočih. Vsiljevanje tujih pogledov v intimo vozila je s tem onemogočeno kot tudi vpogled  dragocenosti, katere ne malokrat puščamo v vozilu. Pri tem pa  ostane vidljivost z notranjosti vozila v okolje nemotena.

 

ESTETIKA

Slednja a zato nič manj pomembna prednost je preprosto lepši videz zatemnjenega vozila, ki deluje enotno in estetsko prijetno.

PRAVILNIK

o zatemnjevanju stekel na vozilih

1. člen

Ta pravilnik ureja pogoje zatemnjevanja stekel na homologiranih oziroma posamično odobrenih vozilih.

2. člen

(1) Na homologiranih oziroma posamično odobrenih vozilih se lahko stekla naknadno zatemnijo do te mere, da je svetlobna prepustnost stekla skupaj z nalepljeno folijo najmanj:

– 75% za vetrobransko steklo in

– 70% za prednja bočna stekla (pri vozniku in sovozniku – pred B stebričkom).

(2) Določba prejšnjega odstavka ne velja za ozek pas na zgornjem robu vetrobranskega stekla, ki je namenjen zaščiti pred soncem.

3. člen

Vgradnja zrcalnih folij na stekla vozil je prepovedana.

4. člen

Če so stekla na zadnji steni vozila zatemnjena tako, da prepuščajo manj kot 30% svetlobe, mora biti vozilo opremljeno z vzvratnimi ogledali na obeh straneh in napravo za zvočni znak pri vzvratni vožnji, kot jo določa 13. člen Pravilnika o napravah in opremi vozil v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 17/00, 33/00 – popr., 45/04 in 76/05 – ZDCOPMD).

5. člen

Z dnem uveljavitve tega pravilnika se prenehajo uporabljati določbe prvega in drugega odstavka 12. člena Pravilnika o napravah in opremi vozil v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 17/00, 33/00 – popr., 45/04 in 76/05 – ZDCOPMD).

6. člen

Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.

Objavljeno v uradnem listu št. 82, ponedeljek 10. 9. 2007

Dovoljeno je torej temnenje stekel, kjer je potrebno upoštevati določbo, da je svetlobna prepustnost stekla skupaj z nalepljeno folijo najmanj:

– 75% za vetrobransko steklo in

– 70% za prednja bočna stekla (pri vozniku in sovozniku – pred B stebričkom).

Določba prejšnjega odstavka pa ne velja za ozek pas na zgornjem robu vetrobranskega stekla le ta je namenjen zaščiti pred soncem.

Reference

Poglejte naše delo